niedziela, 8 stycznia 2012

Bułeczki razowo-owsiane

 Robiłam je pierwszy raz, większych trudności nie napotkałam. Bułeczki urosły mi na szerokość. Mąż się zajadał, więc mogę stwierdzić, że się udały. Mimo lichego wyglądu są bardzo smakowite.


Przepis:              12szt

15g drożdży świeżych
200g mąki pszennej razowej
300g mąki pszennej (ja dodałam Lubella Pełne Ziarno)
250g ugotowanych płatków owsianych
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
2 łyżki oleju

Przygotowanie:

Drożdże rozczynić w wodzie i odstawić na 5min, następnie dodać pozostałe składniki. Ja dodaję w pierwszej kolejności wszystko to co łatwo rozpuszcza się w wodnym zaczynie, mąkę z solą na końcu (tak łatwiej się wyrabia ciasto). Sól zabija drożdże więc zawsze dodaje ją do mąki. Wszystko dokładnie mieszam drewnianą łyżką. Ciasto ma klejącą konsystencję.

Odstawić na 40-60min

Po tym czasie ręce nasmarować olejem i formować z ciasta bułeczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w kilku centymetrowych odległościach.

Odstawić na 40min

Po tym czasie posypać do dekoracji mąką lub płatkami.

Piec 200C / 30min

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz