wtorek, 10 stycznia 2012

Mąka

Zanim zaczęłam regularnie piec znałam trzy podstawowe rodzaje mąk: pszenna, ziemniaczana i krupczatka :) no może jeszcze wiedziałam, że istnieje pszenna tortowa. Dziś używam prawie każdej z tych niżej opisanych. Mąką mam zawaloną całą kuchnię, można powiedzieć, że lubię się o nią potykać. Mogę z całą stanowczością stwierdzić, iż mąka jest moim ulubionym produktem spożywczym. Nie znam innego z którego dałoby się przygotować więcej różnego rodzaju potraw. Jeśli znacie piszcie w komentarzach :)
Do dzieła więc:
Dodatkowo chciałam zaznaczyć, że kupienie mąki o nietypowym typie może być nie lada wyczynem. Ja w swoim mieście taki miałam. Zawsze ratują nas duże supermarkety, niestety mam do nich kawałek.


Jeśli w swoich przepisach nie będę zamieszczać informacji o typie mąki to znaczy, że uda się z takiej jaką macie w domu. Czasem może być tak, ze określę typ ale nie znaczy to, że nie uda się to w innym połączeniu może być tylko różnica w konsystencji wypieku.

1 komentarz:

  1. Ooo to tak jak u mnie z tym potykaniem się o mąkę! Nazbierałam ponad 20 kg a ciągle mało ;P Ostatnio tata mi kupił w młynie 10kg żytniej 720:)

    OdpowiedzUsuń